Τρίτη 9 Ιουνίου 2009

2η Διαδρομή Καλλίδρόμου: Μονή Δαμάστας- Καταφύγιο (λίμνη)

Μονή Δαμάστας- Καταφύγιο

Σε απόσταση τριακοσίων μέτρων από το Μοναστήρι Δαμάστας, όπου φτάνουμε με αυτοκίνητο (23χιλ. από τη Λαμία) συναντάμε στ΄αριστερά μας δασικό δρόμο και μισή ώρα Ανατολικά- Νοτιοανατολικά βρίσκουμε το σημαδεμένο μονοπάτι. Το ακολουθούμε για μισή ώρα, μέσα σε πυκνότατο δάσος από έλατα και και βελανιδιές και μας βγάζει σε μια μεγάλη λάκα με την ονομασία Λιαθίτσα (800 μ. υψόμετρο) όπου πηγαίνουμε λίγο αριστερά διακόσια μέτρα σε μια θέση – μπαλκόνι απτήν οποία η θέα προς τον κάμπο της Λαμίας και νοτιότερα τη θάλασσα του Μαλιακού είναι μαγευτική . Αξίζει να κάνουμε μια στάση για να θαυμάσουμε ακόμα και τους ορυζώνες της Ανθήλης και το Δαφνόρεμα (Λιαθίτσας) κάτω από τα πόδια μας. Επιστρέφουμε στο μονοπάτι που συνεχίζει πάντα σε Νοτιοανατολική κατεύθυνση σε πυκνότατο ελατόδασος και σε μισή ώρα φτάνουμε στην τοποθεσία ΄΄Σκασμένη΄΄ απ΄όπου αρχίζει το δαφνόρεμα που καταλήγει στα Λουτρά Θερμοπυλών.
Εδώ υπάρχουν μερικοί παράξενοι βραχώδεις λόφοι γκρίζου χρώματος. Περνάμε το ρέμα που συγκεντρώνει τα νερά απ΄την περιοχή χαλικόβρυση και μετά 5΄ βγαίνουμε σε ένα ξέφωτο με καταπράσινα λιβάδια. Ανηφορίζουμε για διακόσια μέτρα όπου συναντάμε ένα νέο δασικό δρόμο. Σε αυτό το σημείο αλλάζουμε κατεύθυνση προς τα δεξιά . Ακολουθούμε το δρόμο αυτό για μισή ώρα όπου συναντάμε και πάλι το μονοπάτι κοντά στη Χαλικόβρυση, από όπου μπορούμε να προμηθευτούμε νερό για την υπόλοιπη διαδρομή. Από τη Χαλικόβρυση ανηφορίζουμε με δυτική κατεύθυνση, έχοντας στα αριστερά μας την κορυφή του Προφήτη Ηλία η Παλιόβορο (1.258 μ. ) όπου υπάρχει ημικατεστραμμένο Πυροφυλάκιο και δεξιά την άλλη δίδυμη κορυφή. Μετά από πορεία 20΄ περίπου βγαίνουμε στο διάσελο και κατηφορίζοντας μέσα από πυκνό δάσος φτάνουμε στο ορειβατικό καταφύγιο σε μισή ώρα περίπου. Σύνολο διάρκειας διαδρομής τρείς ώρες περίπου και υψομετρική διαφορά από το σημείο αφετηρίας της διαδρομής είναι 350μ. ( Μ. Δαμάστας 650 μέτρα υψόμ. ως το καταφύγιο 1000μ. υψομ. )